အေခါင္းမျမင္ရင္ မေသေပ်ာ္ဘူး

စူးမယ္

တိတ္ဆိတ္ေနတဲ့ ညေလးတကို ခဏေလး ျဖတ္ေက်ာ္လိုက္ရသလိုခံစားမိပါတယ္။ လူေတြရဲ့စကားသံ၊ ငွက္ေျပာပင္ ပါးပါးေလးလွီးသံေတြ ထင္းခြဲသံေတြၾကားရေတာ့ မနက္မိုးလင္းၿပီလို႔ထင္မိတယ္။ နာရီကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့ မနက္ ၂နာရီပဲရွိပါေသးတယ္။

ကေလးငယ္ေတြကို အိမ္ ဧည့္ခန္း အလယ္ မီးဖိုထားတဲ့ေနရာမွာ သိပ္ထားၿပီး လူႀကီးေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ တစ္ေန႔တာ လုပ္ငန္းေတြကို စတင္ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

ေရွ႕ေခတ္က လူေတြရဲ႕ တစ္ေန႔တာ လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ဘဝအေၾကာင္းကို ငယ္ငယ္က ၾကားဖူးေပမယ့္ ပံုျပင္ တစ္ခုလိုပဲ အတိတ္မွာ က်န္ခဲ့တယ္လုိ႔ ထင္ေနခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကယားျပည္နယ္နဲ႔ ကရင္ျပည္နယ္ နယ္စပ္ ( ကယားျပည္နယ္ အေနာက္ေတာင္) ဖက္မွာ ရွိေနတဲ့ သိုသီးဖို အုပ္စုက ဒိုးမူေခါရြာကိုေရာက္ေတာ့ ဘ၀မွာ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ပထမဦးဆံုး ျမင္ေတြ႔ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။

ဒိုးမူေခါရြာဟာ ကယား(ကရင္နီ)ျပည္ရဲ့ နယ္စြန္နယ္ျဖားရြာေလးတရြာပါ။  ပရဲ႕ လူမ်ိဳးစုအမ်ားဆံုးေနထိုင္ၾကပါတယ္။

မနက္မိုးလင္းေတာ့ ရြာထဲပတ္ၾကည့္လုိက္ခ်ိန္မွာ ကြ်န္းသစ္ေတြနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အေခါင္းကို အိမ္ေအာက္မွာ ထားရွိေနၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ဒီလိုအေခါင္းေတြကို ထားရွိတာဟာ ေသေနတဲ့သူ ရွိလုိ႔ မဟုတ္ပဲ မိသားစုအတြင္းမွာ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြ ရွိေနတယ္ဆိုတာကို လူႀကီးသူမေတြရဲ႕ ေျပာျပခ်က္အရ သိခဲ့ရပါတယ္။

“က်ေနာ့္ မိဘ ဘိုးဘြား အေဒၚေတြအတြက္က က်ေနာ္လုပ္ေပးတယ္။ ဒါမယ့္ က်ေနာ့္အတြက္က်ေတာ့ က်ေနာ္ မလုပ္ခ်င္ဘူး။ သားသမီးေတြ လုပ္ေပးမယ္”လုိ႔ ဒိုးမူေခါရြာက ဦးေစာမာကေျပာပါတယ္။
သားသမီးေတြက မိဘေတြအတြက္ အေခါင္းႀကိဳလုပ္ထားခ်င္ၾကေပမယ့္ အေခါင္းႀကိဳလုပ္နုုိင္ဖုိ႔အတြက္ လက္သမားခကို အေခါင္းတစ္လုံးမွာ က်ပ္ သံုးေသာင္း ေပးရတဲ့အတြက္ အိမ္တုိင္းလုိလုိေတာ့ ႀကိဳတင္ မလုပ္နုိင္ပါဘူး။

“ဆံုးသြားတဲ့အခ်ိန္က ေန႔ခင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ညဖက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လူမရွိေနရင္လည္း တခါတည္း သံုးလုိ႔ရတာေပါ့။ ဒီလုိမ်ိဳး ႀကိဳလုပ္ထားရင္။ ႀကိိဳမလုပ္ထားရင္ တစ္ရြာလံုး လုိက္ၿပီး ကူလုပ္ေပးရတယ္။ အဲဆို သစ္ေတြ တခါတည္းဆြဲၿပီး ညႀကီးပဲ တခါတည္းလုပ္လုိက္ေတာ့ သိပ္အဆင္မေျပဘူးေလ။ ရြာသားေတြလည္း ပင္ပန္းရတာေပါ့။ ႀကိဳလုပ္ထားရင္ ပိုအဆင္ေျပတာေပါ့။” လုိ႔ ဒိုးမူေခါရြာမွ ဥကၠဌ ေက်ာ္ဖုိးဟဲကေျပာပါတယ္။

သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြအတြက္ ဒီလုိ အေခါင္းႀကိဳလုပ္ထားတာကို ၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္ေတြ၊ ၿမိဳ႕နဲ႔ နီးတဲ့ရြာေတြမွာ ေတြ႔ရေလ့မရွိပါဘူး။

ကယားလူမ်ိဳးတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ခူးဘ်ားရယ္ ေပါလူက ” ျဖစ္ေပၚတုိးတက္မႈအေနအထားအရ ေခတ္လူငယ္ေတြက ဒါက ေခတ္မမွီေတာ့ဘူး ဒါေတြက မလုိအပ္ေတာ့ဘူးလုိ႔ ယူဆေကာင္း ယူဆ ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါကို ျပန္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူ႔အခ်ိန္ သူ႔အခါ ေခတ္နဲ႔ ေျပာလုိ႔ရွိရင္ေတာ့ ေရွးေခတ္က ဒီလုိမ်ိဳးလုပ္မွ ၿပီးျပည့္စံုတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး ယံုၾကည္ၾကတဲ့အေပၚမွာ ကေန႔ေခတ္က ဒါေတြက မလုိအပ္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့အေပၚမွာ ေျပာင္းလဲလာတဲ့အေပၚမွာ အသိအျမင္ အယူအဆအေပၚမွာ ဆိုင္တယ္လုိ႔ပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ အားလံုးကေတာ့ အနွစ္သာရနဲ႔ ယံုၾကည္မႈကေတာ့ ဟိုးတုန္းက ရွိခဲ့တဲ့ ယံုၾကည္မႈနဲ႔ ကေန႔ထိ ရွိတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ကေတာ့ တူမွာေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ဘူးလုိ႔ က်ေနာ္ကေတာ့ အဲလိုပဲ ေျပာခ်င္တယ္။”လုိ႔ ေျပာပါတယ္။

ကရင္နီအမ်ိဳးသားထဲမွာ ရွိတဲ့ လူမ်ိဳးေတြဟာ ေသၿပီးရင္ မၿပီးပဲ ဘဝ ဆက္ရွိေနေသးတယ္ ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္မႈ ရွိေနတဲ့အတြက္ ေသၿပီးသြားတဲ့ ဘိုးဘြားေတြကို ၿပီးစလြယ္ မျမဳပ္ပဲ ေသသြားခ်ိန္မွာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္နဲ႔ စိတ္ခ်မ္းသာစြာ သြားနုိင္ေအာင္ မေသခင္ကတည္းက အေကာင္းဆံုး အေခါင္း ႀကိဳလုပ္ေပးထားျခင္းဟာ အေကာင္းဆံုး ျပဳစုတယ္ဆိုတာကို ေဖာ္ျပတာျဖစ္တယ္လို႔ ခူးဘ်ားရယ္ ေပါလူက ေျပာပါတယ္။

“သားသမီးေတြ ႀကိဳမလုပ္ထားေပးလုိ႔ တကယ္လုိ႔ ရုတ္တရက္ေသသြားရင္ သစ္ေကာင္းတာ မလုပ္ေပးပဲ ရွိတဲ့သစ္နဲ႔ပဲ လုပ္ေပးရင္ မေက်နပ္္နိုင္ဘူး”လို႔ ပါးရည္သြပ္ေနေအာင္ ရီေနတဲ့ ဒိုးမူေခါရြာက ဦးရို႕တာက ေျပာပါတယ္။

ေရွးက ဘိုးဘြားေတြ ယူဆ ျပဳလုပ္လာတဲ့ အယူေတြကို ဆက္လက္လုပ္လာတာ ျဖစ္သလို တခ်ိဳ႕ မိသားစုေတြက ႀကိဳတင္ မလုပ္ထားနုိင္ပဲ ရုတ္တရက္ ကြယ္လြန္သြားတာမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ ရြာက စုေပါင္းၿပီး လုပ္ေပးၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္းသစ္နဲ႔ လုပ္တာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ သိပ္မခိုင္ဘူးလုိ႔လည္း ေျပာၾကပါတယ္။

သက္ရွိစဥ္မွာ အိမ္ေကာင္းနဲ႔ မေနရေပမယ့္ ေသသြားခ်ိန္မွာေတာ့ အေခါင္းေကာင္းနဲ႔ ေနခ်င္ၾကသလို အေခါင္းမေကာင္းရင္ အသုဘ လာပို႔သူေတြကလည္း စိတ္ဆင္းရဲၾကတယ္လုိ႔ ယူဆၾကတာ ျဖစ္တယ္။

ဦးရို႕တာက “က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ လုပ္ထားတာ အေကာင္းဆံုးတစ္လံုးေပါ့ သစ္အေကာင္းပဲ ကြ်န္းပင္ ယူတယ္ေလ။ တခ်ိဳ႕ မဝယ္နိုင္ မလုပ္နုိင္တဲ့သူေတြက ရွိတဲ့ သစ္ပင္ကိုပဲ ယူလုိက္တယ္။ အဲဒီသစ္ပင္ေတြက မခိုင္ဘူးလုိ႔ေတာ့ ထင္ရတယ္။ ေကာင္းဖို႔အတြက္ သစ္ေကာင္းပဲယူရတယ္။ ခိုင္ဖုိ႔အတြက္ ေျမေအာက္ ခိုင္ဖုိ႔အတြက္ေလ။” အားရပါးရ ရီၿပီး ေျပာျပပါတယ္။

ဘာသာေရး လြမ္းမိုးမႈနဲ႔ ေခတ္ အေျပာင္းအလဲအေပၚမွာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္က ကြဲျပားလာတာ ရွိသလို အေခါင္း ႀကိဳ မလုပ္ထားေတာ့တာေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေပၚနဲ႔ ၿမိဳ႕နဲ႔ နီးတဲ့ ေနရာေဒသေတြမွာ ဆိုရင္ေတာ့ ဆိုင္မွာ အလြယ္တကူ ဝယ္ယူလုိ႔ ရလာတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ႀကိဳမလုပ္ေတာ့တာ ျဖစ္တယ္။

ေခတ္ေတြ ဘယ္လိုပဲ ေျပာင္းလဲေနပါေစ ေရွးခတ္ဆန္တဲ့ ဓေလ့ေလးေတြနဲ႔ အယူအဆေလးေတြက ၿမိဳ႕နဲ႔ အလွမ္းေဝးတဲ့ရြာေတြမွာေတာ့ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ႔သာယာေနပါတယ္။

လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေသဆံုးျခင္းက ေမြးကတည္းက ဆံုးျဖတ္ထားၿပီးသား ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ေလး စာအုပ္ထဲမာ ဖတ္ဖူးပါတယ္။ အဲလို ေသဆံုးျခင္းကို အခ်ိန္ ႀကိဳမသိနုိင္ပဲ မလြဲမေသြ က်ေရာက္လာမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ ေသျခင္း သေဘာတရားကို လက္ခံနုိင္တဲ့ ဦးရို႕တာတုိ႔လို လူမ်ိဳးကေတာ့ အေခါင္းကို ႀကိဳလုပ္ထားၿပီး ေစာင့္ေနတတ္ၾကပါတယ္။

သူတုိ႔အေနနဲ႔ကေတာ့ ေသသြားတဲ့တစ္ေန႔ ကိုယ့္ကို ထည့္မည့္ အေခါင္းကို ႀကိဳမေတြ႔ထားရင္ စိတ္မခ်မ္းသာဘူးလုိ႔လည္း ဦးရို႔တာက ေျပာပါတယ္။

အသက္ရွင္တုန္းမွာလည္း အိမ္ေကာင္း ယာေကာင္းနဲ႔ ေနခ်င္သလို ေသသြားတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း ေျမေအာက္မွာ အိမ္ေကာင္းနဲ႔ ေနခ်င္ၾကတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒါက ေသၿပီးရင္ မၿပီးပဲ ဘဝက ရွိေနေသးတယ္လုိ႔ ယူဆၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘဝမွာ လက္မခံခ်င္စရာေကာင္းတဲ့အရာေတြ ရွိေပမယ့္ ထူးျခားစြာ လက္ခံေနရတဲ့အေၾကာင္းတရားေတြရွိေနတတ္တာကို ဒိုးမူေခါရြာေရာက္မွ နားလည္သေဘာေပါက္မိပါတယ္။

Comments

comments